Il-62 je dolnoplošník s dvěma motory po každé straně trupu v zadní ocasní části ve tvaru T.Trup je samonosné skořepinové celokovové konstrukce, většinou z hliníkových slitin s částmi z titanu a oceli.
Celek trupové části je sestaven z mnoha podcelků následovně spojených v jeden, méně namáhané části jsou z magnesiových slitin.Zony přístupu pro kontrolní prohlídky jsou lehce přístupné.
Přetlaková část trupu je konstruována pro maximální diferenční tlak 0,63kp/cm , přetlakovými částmi není prostor pod radarovým krytem, podvozkové gondoly a ocasní část trupu s nákladovým prostorem č.6., který je od přetlakové části oddělem dvěmi přetlakovými přepážkami.V přetlakové části můžeme najít kokpit, kabinu pro cestující, pět toalet, bufet, dvě šatny, servisní prostory (hydraulický úsek a radioúsek) a část nákladových prostorů o objemu 5100kg zavazadel a 12840kg nákladu, přibližně o objemu 49 krychlových metrů, v přední části je vyvažovací nádrž na vodu o objemu 3000l , která se obsluhuje z krytky za přední podvozkovou nohou.Pod stěnami bagáží jsou části hydraulického, klimatizačního a elektrického systému.Padací dveře v prostoru bufetu umožňují průchod do přední bagáže.
Přední a zadní nákladový prostor mají samostatné dveře, největší přední mají velikost 1,3m x 1,25 m.
Potah trupu je nanýtován na Z profilovém rámu.V přední části najdete povětrnostní radar pod laminátovým krytem, z celkem 18 oken pilotní kabiny jsou 4 vyhřívána elektricky (čelní).Dalších, cekem 90 eliptických oken cestujících (350 x 235 mm s mezerou 47 cm od sebe), tři okna bufetů , okna dveří a okna v ocasní části trupu jsou z organického skla., okna v ocasní části slouží k případné kontrole motorů a ocasní části za letu.
Na levé straně trupu před křídlem jsou dvoje vstupní dveře otevírané dovnitř a zašoupávací směrem vpravo.
Na pravé straně je nejdříve velký nouzový východ, který se ovšem používal i pro nakládání carga , servisní dveře , specielní cateringové dveře(na posledních IL-62M neinstalovány) a čtyři dveře nákladových prostorů.Nouzové východy, vždy dva na každé straně, jsou instalovány nad křídlem .
Maximální zatížení kabiny cestujících je 200 kg/m čtvereční a nákladových prostor je 400 kg/m čtvereční.Letadlo je dvoukabinové.
Rozmístění sedaček a verze závisí na jednotlivých společnostech, sedačka lze jednoduše demontovat a udělat smíšenou verzi (cargo/pass.), ČSA používaly nejvíce verze 176 nebo 168 cestujících,po šesti v jedné řadě, pro specielní akce, např převoz orchestru nebo nákupní zájezd du Istambulu létaly IL-62 s přední kabinou ve verzi cargo, kdy se demontovaly sedačky a instalovala speciální ochrana panelů interieru.
Palubní bufet je umístěn ve střední části poblíž zadních vstupních dveří a je vybaven i ledničkou.Pitná voda se nakládá ve várnicích a každá toaleta má svůj rozvod užitkové vody.
Z důvodu velikosti a stability tří nosníkové konstrukce vertikálního stabilizátoru je směrové kormidlo rozděleno na dvě části, pracující společně, pouze horní část se používá k trimování a pouze spodní část pracuje v nouzovém režimu
Dvou nosníkový horizontální stabilizátor o ploše 40 metrů čtverečních je připevněn k vertikálnímu stabilizátoru pomocí tří závěsů uložených v ložiskách. Stabilizátor lze v tomto uložení přestavovat pomocí elektromotorů, převodovky a šroubovice.Dvojité výškové kormidlo má dvě sekce a každá z nich je opatřena dvěmi trimovacími ploškami.Venkovní trimovací ploška je ovládána ručně a vnitřní automaticky. Anténa HF je integrovaná do kužele stabilizátoru a tvoří vlastní kužel stabilizátoru.
|