index
BuiltWithNOF
Logo_final
Nepojmenovaný 4

NK-8-4                                                

D-30-KU                                              

il666

Čtyři motory na zádi jsou nezaměnitelným znakem IL-62, jediný dopravní letoun na západě, který měl obdobnou koncepci byl VC-10.
Dva motory na každá straně kýlo zajišťovaly aerodynamickou čistotu křídla, nízkou úroveň hluku a vibrací v kabině cestujících a dobré vlastnosti letadla při startu a přistání.
Naopak montáž těžkých motorů na záď přidala starosti konstruktérům , např prázdné letadlo by mělo tendenci pádu na záď.
Letoun IL-62 je osazen čtyřmi motory NK-8-4 s tahem 10,500kp, pro zkrácení přistání jsou oba krajní motory opatřeny reverzy překlápěnými vzduchem odebíraným z kompresoru motoru.
Otvory pro výstup vzduch z reverzu jsou na horní a spodní straně motorů č. 1 a č.2 .
Oba reverzy vyvíjí zpětný tak celkem 6000kp při 80% tahu vnějších motorů.
Gondoly motorů jsou od konstrukce trupu odděleny titanovými přepážkami.Upevnění motorových gondol do trupu je zabezpečeno pomocnou konstrukcí ve střední části zadního konce trupu.
Každý jednotlivý motor je zavěšen do gondoly pomocí dvou předních a dvou zadních závěsů.Váha motoru bez reverzu je 2572kg, s reverzem 2887 kg.

Spouštění motorů probíhá automaticky stlačením tlačítka start na panelu spouštění motorů pomocí stlačeného vzduchu, který je vyvíjen pomocnou palubní jednotkou TA-6(TA-6A u verze M)+případně vzduchovým pozemním startovacím zařízením,
startér přes převodovou skříń začne otáčet hřídelí vysokotlakého kompresoru.Celá sekvence spouštění probíhá automaticky, každý motor jednotlivě.
Motor je konstruován pro spouštění do teploty -25 stupňů celsia a pokud je nižší, je nutno motor předehřát teplým vzduchem.Stejně tak je možno provést opětné spuštění motoru za letu do max. výšky 11 000 metrů.(36 089 ft).
Každý motor má svůj olejový systém se samostatnou nádrží se zásovou oleje na přibližně 27 litrů.Stejně tak je ke každému motoru (i APU) palivo vedeno samostatným potrubím , které je z bezpečnostních důvodů vedeno vně přetlakové části trupu.
 

NK8-4

Řez motorem NK-8-4

d30ku

Řez motorem D-30-KU

NK-8-4

Motor NK-8-4 z IL-62 je vystaven v muzeu ve Vyškově.

Nepojmenovaný 3

Řez  levými motorovými gondolami

NK8-a4

Prohlídky a práce na motorech se provádějí ze schodů po otevření spodních krytů motorů

Motory D-30 KU

Vstupní ústrojí bylo možno prohlédnout z vysokozdvižného vozíku

Výstup z APU a Motoru

Na levé straně vstupní ústrojí TA-6A, výstupní tryska a spodní kryty přístupu k APU.Vyústěná trubka je nouzové vypouštění paliva z kýlové nádrže číslo 7.(jen u IL-62M)

Reverz

Detail dvou krovek pravého reverzu IL62M, reverz měl nezávislé hydraulické akumulátory a šel několikrát přestavit i po zastavení motoru.

d30ku154

Motor D-30-KU

obrázek00004

Schéma ovládání motorů

1    -    střední pult v kabině  posádky

2     -    mechanismus koncových vypínačů

3    -    termokompenzátory

4     -    vodítka lan

5     -    přepážky č.   49-73

6     -    úsek v motorových gondolách  (viz obr.   115) '                     7    -    lana

8     -    úsek v trupu mezi přep.  č.  5 - 13

9     -    konzola kladek pro lana na přep.   č.   5

10    -    mechanismus koncových vypínačů

11     -    svorka

12  -    konzola na přep. č. 10

13  -    konzola na přep. č. 12

14  -    termokompenzátory

15  -    konzola na přep. č. 13,

[Home] [Historie] [Technické údaje a popis] [Kokpit] [Motory] [Podvozek] [Trup a konstrukce] [Křídlo a palivo] [Řízení] [Klimatizační a přetlakový systém] [Hydraulický systém] [Odmrazovací systém] [Elektrický systém] [Radio a elektrovybavení] [Údržba a servis] [Nouzové vybavení] [Příručky] [Odstavené] [Šrotování] [Provozovatelé a články] [Production list] [Havárie] [Seznam podkladů]