Hlavními prvky řízení jsou u IL-62 směrové kormidlo, křidélka a výškovka, stejně jako vztlakové klapky, spoilery a horizontální stabilizátor /přestavení) a také hydraulické ovládání řízení směru přední podvozkové nohy.
Vlastní řízení ovládacích ploch je táhlové (autopilot je dvoukanálový-křidélka a výškovka, přes kulisu el.servo přímo “tahá”za táhlo a ovládání motorů je lanové. Táhla řízení lze za pomocí elektomechanického mechanizmu zablokovat na zemi při stání letadla.
Výškové , směrové kormodlo a křidélka jsou přímo ovládané pilotem ( plošky na každém z kormidel ulehčují sílu při vychylování pilotem) bez posilovače, pouze s aerodynamickým odlehčením.
Kormidla jsou trimována pomocí elekroservo-mechanizmů.
Agregát ARM-62T zajišťuje tkzv.holandský chod směrového kormidla.
Vysouvání vztlakových klapek je zajištěno jedním hydraulickým aktuátorem , pomocí šroubových transmisí je vysouvána každá jednotlivá vztlaková klapka.Bezpečnost je zajištěna zálohováním některých částí, stejně tak jako indikace vysunutí klapek v pilotní kabině. Při rozsouhlasení pozice klapek, dojde k jejich automatickému zastavení, aby nedošlo k pádu letadla.
Konstrukce klapek je dvouštěrbinová Fowlerova typu a vysunují se maximálně na 30 stupňů.
|