index
BuiltWithNOF
Logo_final

LOT POLISH AIRLINES / POLSKIE LINIE LOTNICZE (Warszawa/Warschau)

CCCP-86610 IL-62 c/n 41801 pronajato od  AEROFLOT 29.03. - 09.10.85

CCCP-86611 IL-62 c/n 41803  pronajato od AEROFLOT 26.05. - 22.11.84 and 31.03. - 05.09.85

CCCP-86663 IL-62 c/n 50103  pronajato od AEROFLOT  15.05. - 16.10.78 and 05.05. - 12.09.79

SP-LAA IL-62 c/n 11004 „ Nikolaj Kopernik" dodáno 16.03.72 katastrofa  w/o WAW  14.03.80

SP-LAB IL-62 c/n 21105 .. Tadeusz Kosciuszki" dodáno 22.04.72 prodáno AEROFLOT CCCP-86706  11.82

SP-LAC IL-62 c/n 31401 .. Fryderyk Chopin" dodáno 24.03.73 prodáno SOVIET AIR FORCE CCCP-86556 00.83

SP-LAD IL-62 c/n 41604 „ Kazimierz Pulaski" dodáno 25.04.74 prodáno AEROFLOT CCCP-86707 05.83

SP-LAE IL-62 c/n 41802 ., Henryk Sienkiewicz" dodáno 07.12.74 prodáno AEROFLOT CCCP-86708   10.83

SP-LAF IL-62 c/n 62204 .. Adam Mickiewicz" dodáno 30.05.76 prodáno AEROFLOT CCCP-86709 06.83

SP-LAG IL-62 c/n 2725456 „ Maria Sklodowoska-Curie" dodáno 25.05.77 prodáno SOVIET AIR FORCE CCCP-86557  11.82

SP-LBA IL-62M c/n 2932526 .. Juliusz Slowacki"/Janusz Kusocinski dodáno 28.04.79 vyřazeno 01.10.91   prodáno AIR UKRAINEUR-86581   01.92

SP-LBB IL-62M c/n 1034152 ,. Ignacy Paderewski" dodáno 02.02.80 vyřazeno 01.10.91   prodáno AIR UKRAINE UR-86132 01.92

SP-LBC IL-62M c/n 3036253 ,. Joseph Conrad Korzeniowski" dodáno  16.10.80 vyřazeno 01.92 prodáno AIR UKRAINE UR-86582 01.92

SP-LBD IL-62M c/n 1138234 ,. General Wladyslaw Sikorski" dodáno 18.03.81  vyřazeno 01.10.91   prodánoAIR UKRAINE UR-86133 01.92

SP-LBE IL-62M c/n 1138546 ., Stanislaw Moniuszko" dodáno 06.04.81  vyřazeno 01.10.91   prodáno AIR UKRAINE UR-86134 02.92

SP-LBF IL-62M c/n 2343554 ., Fryderyk Chopin" dodáno 21.07.83 vyřazeno 01.10.91   prodáno  AIR UKRAINE UR-86580 02.92

SP-LBG IL-62M c/n 3344942 dd 03.04.84 katastrofa w/o WAW 09.05.87

SP-LBH IL-62M c/n 1748445 dodáno 24.07.87 vyřazeno 01.10.91   prodáno AIR UKRAINE UR-86135 02.92

SP-LBI IL-62M c/n 4934623  pronajato od¨AEROFLOT CCCP-86504  14.06.87 - 06.88

SP-LBR IL-62M c/n 4727546  pronajato od TAROM 27.05.86-04.87

YR-IRE IL-62M c/n4831628  pronajato od TAROM 27.05.84-04.11.84 and 01.12.84-05.12.85

CCCP-86450 IL-62 c/n 52104  pronajato od  AEROFLOT 07.04.80 - 11.10.80

CCCP-86530 IL-62M c/n 4242543 pronajato od AEROFLOT 00.85

SP-LAD

Vzácným návštěvníkem Ruzyně byl IL-62 LOTu ,na snímkuz roku 1977 SP-LAD.

SP-LBB

Jedna z nemnoha dalších návštěv IL-62M LOTU v Praze, tentokrát v nových barvách SP-LBB, roku 1989.

SP-LBAnb

IL-62M SP-LBA na svém domovském letišti Warzsava -Okecie roku 1991.

SP-86510
RA-86811vv

IL-62 pronajaté od Aeroflotu létaly v plném zbarvení Aeroflotu doplněným nápisem”Chartered byLOT Polish Airlines” .CCCP-86610 a 86611 jsou pořízeny v Zurychu  roku 1985.

SP-IRE

Stejně tak pornajatý IL-62M YR-IRE měl původní zbarvení Tarimu a byl doplněn nápisem ”Chartered byLOT Polish Airlines”, v Praze se objevil roku 1985.

SP-LBR

 Pronajatý IL-62M SP-LBR měl zbarvení Lotu, nestandartní zbarvení prozrazovala je šedá v nápisu LOT.

Polský LOT byl jedním z dlouhodobých uživatelů IL-62, které používal hlavně na transatlantických tratích do severní ameriky, jejich služba  byla poznamenána dvěmi katastrofami, kdy v obou případech došlo k problémům s motorem.LOT si často najímal IL-62 od Aeroflotu nedo Taromu, provozoval na dálkových linkám i pronajatou DC-8 nebo DC-10, později je nahraduly nově pořízené B-767.

1972 Do flotily byla zařazena první dálková letadla typu Il-62.
Jsou zahájeny charterové lety nad Atlantickým oceánem, které jsou prvními transatlantickými lety v dějinách polské letecké dopravy.
1973 16. dubna - zahájení pravidelné letecké linky Varšava - New York.
1974 Vzniká oddělení pronajímaných letů, které bude mít více než 30 let na starosti organizaci charterových letů.
1976 První let na Dálný východ do Bangkoku, přes Dubaj a Bombaj.
Společnost LOT do konce sedmdesátých let pravidelně létá do Kuvajtu, Tripolisu a Alžíru.
1978 Výtvarníci Roman Duszek a Andrzej Zbrożek navrhují nové barevné provedení letadel společnosti LOT: celé letadlo v bílé barvě, na přední části trupu umístěn velký nápis LOT napsaný kurzívou nakloněnou na pravou stranu, na svislé ocasní ploše namalován "jeřáb" a polská vlajka 1980 -1981 Zlom v letecké dopravě. Podzim 1981 - část západních dopravců přerušuje spojení s Varšavou. 13 prosince - jsou přerušena veškerá spojení s Lotyšskem..
1984 Po dvouleté přestávce obnoveny charterové lety do New Yorku a Chicaga.
1985 28 dubna - obnovení pravidelných linek do New Yorku a Chicaga
V první polovině osmdesátých let byly zahájeny nové lety z Varšavy do New Delhi a Pekingu.
 1986 Bylo rozhodnuto o stažení letadel typu Il -18 a Tu -134. 
Do Varšavy přilétají nová letadla středního doletu - sovětské stroje Tu -154M, které jsou postupně zaváděny do linek do Evropy a na Blízký východ. Transatlantické charterové lety jsou vedeny též do Detroitu a Los Angeles
1988 Rozhodnutí o zakoupení amerického vybavení, které má zásadní vliv na podobu a další rozvoj polského národního dopravce. Po nákupu letounů typu Boeing 767 se společnost LOT stává prvním dopravcem v zemích střední a východní Evropy používající americké vybavení.
Zahájení nejdelšího spojení společnosti LOT do Singapuru.
1989 Zahájení provozu dvou prvních Boeingů.                    LOT je organizátorem valného shromáždění IATA. 2,3 miliónů cestujících využilo služeb dopravce.
 

lo6204i
insidecover-lo800601
lo680401
[Home] [Historie] [Technické údaje a popis] [Provozovatelé a články] [Angola] [Česká republika] [Čína] [Egypt] [Gambie] [Gruzie] [Guyana] [Holandsko] [India] [Japonsko] [Kambodža] [Kazachstan] [Kuba] [Libye] [Maďarsko] [Mozambik] [Německo/NDR] [Polsko] [Rovníková Guinea] [Rumunsko] [Ruská federace/SSSR] [Severní Korea] [Středoafrická republika] [Svazijsko] [Ukrajina] [Uzbekistan] [Zaire] [Production list] [Havárie] [Seznam podkladů]