|
|
|
- iTento manuál je základním dokumentem určujícím objem a Intervaly prací prováděných na letadle,které zajišťuji udržení potřebné spolehlivosti letadla a jeho připravenosti k letu.
Technickou obsluhu, ošetření a prohlídky letadla musí provádět pracovníci, mající oprávnění na oSetřování daného typu letadla a nesoucí odpovědnost za kvalitní a včasné provedení prací y plném předepsaném rozsahu. ,
Všechny práce na letadla musí být prováděny v souladu s platnou technologii a ostatními obecnými i speciálními normami, směrnicemi a instrukcemi platnými pro tento typ letadla. X prováděni prací musí být použito vhodné nářadí, kontrolně-měřící a pozemní vybaveni.
V případě nesouladu údajů, uvedených v tomto manuálu a v atestátech a instrukcích pro pro voz jednotlivých letadlových celků, jsou pro stanoveni objemu a intervalů prováděných prací smě rodatné údaje uvedené v tomto manuálu. *
- Při provádění technické údržby všech stupňů nutno mimo jiné dodržovat následující zásady:
- 1. Musí být odstraněny všechny závady zjištěné za letu i na zemi. Let se závadou Je možno uskutečnit pouze v souladu s částí tohoto manuálu "Seznam závad, se kterými je povolen Vzlet".
2. Při provádění technického ošetření "C" a pravidelných prohlídek na mateřském letišti, je nutno kontrolovat počet nelátaných hodin všech částí letadla, agregátů a provozních hmot s omezeným resursem a nedovolit překročeni platných resursů.
3. Po provedení prací spojených s výměnou, montáži či seřizováním detailů, uzlů a agregátů v kterémkoliv systému letadla, je nutno přezkoušet správnou funkci daného systému nebo jeho části. Po provedení prací spojených s odklápěním přístrojových desek je nutno provést kontrolu těsnosti a přezkoušeni funkce membránových přístrojů.
4. Při zjištění mechanických poškození na vnějším povrchu i ve vnitřních prostorech letadla je nutno prohlédnout díly konstrukce, agregáty, potrubí a elektrické vedení nacházející se v oblasti poškozeni a přesvědčit se o jejich neporušenosti a dobrém stavu.
5. Při každé výměně letadlového celku spec. výstroje se na letadlo smi namontovat pouze L.C. nový , opravený, nebo L.C., jehož správná funkce a parametry byly laboratorně ověřeny.
6. Při každé demontáži agregátů a L.C. je nutno se přesvědčit o dobrém stavu příslušných upevňovacích uzlů, přívodů, zástrčkových spojů a tlumících,rámů a po montáži o správném upevnění, zapojeni a zajištění.
7. Provedeni každého stupně technické údržby /obsluhy, ošetření nebo prohlídky/ a provedení víceprací musí být v souladu s platnými normami, potvrzeno do příslušných dokumentů.
8. Pří provádění všech prací na letadle musí být dodržovány platné předpisy a zásady bezpečnosti práce..
1. Strana: 1
- Změná /5/ 23.10. 1981 Číslo: IL 62M
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IL-62M
MANUÁL PRO ÚDRŽBU
K zajištění způsobilosti letadel II.-62M se provádí obsluha a údržba, letadel systémem ose-tření a pravidelních prohlídek, prováděných ve stanovených intervalech.
Tato část manuálu stanovuje dovolená Intervaly provozu letadla od posledního ošetření, prohlídky. GO nebo od vyrobení, která nesmějí být v provozu překročeny.
Rozsah prací je dán příslušnými technickými předpisy podle poctu nalítaných hodin, kalendářních lhůt a poetů cyklů. Při stanovení příslušná prohlídky je nutno uvalovat nalítaná hodiny a počty cyklů v násobcích základních Intervalů /300, 900, 1800, 3600 hod./ příslušná prohlídky od vyrobeni nebo opravy. Uvedená tolerance mohou být použity z provodních důvodů ke zvýšeni operativnosti. Další interval vsak musí být pokračováním násobku bez ohledu na použití tolerance.
- Ha letadlech 0.-62M se provádí následující -obsluha, ošetření a prohlídky:
1.1. Přijmutí letadla z letu
- Provádí se bezprostředně po každém přistání letadla.
- 1.2, Práce pro zajištění stáni
- Provádějí se po přijmutí letadla s letu při předpokládané stání letadla delším než 5 hodin,
- 1.3.. Práce pro zajištění vzletu
- Provádějí se bezprostřední před každým vzletem letadla;
- - po provedení těch. ošetření A, nebo B, nebo C
- - při zpoždění plánovaného odletu o více než S hodin se opakuji.
- POZNÁMKA V případe potřeby je možná "práce při zajištění vzletu* provádět souběžně s prováděním tech. ošetřeni.
2,1. Technická ošetřeni A
- Provádí se před každým letem, jestliže není prováděno tech. ošetření „B“ nebo „C“. Platnost těch. os. A je 12 hod. Po uplynutí této doby se ošetření opakuje.
- 2.2. Technická ošetřeni B
- Provádí se na mateřském letišti.
- a/ Po příletu na mateřská letiště, byl-ii letoun v provozu mimo mateřská letiště dále
- než 24 hod., max. vsak 5 kalendářních dnů pokud se neprovádí těch, ošetření C nebo
- pravidelná prohlídka, b/ Jednou za 24 hod., provádi-li letoun lety s návratem na mateřské letiště, pokud se
- neprovádí těch. ošetřeni C nebo pravidelná prohlídka, c/ Před letem po provedeni pravidelné prohlídky /PÍ, P2 apod./. d/ Po zkušebním letu.
- Platnost tech. ošetřeni B je 24 hod. Nedojde-li k odletu do této doby, ošetření se opakuje.
Strana: 1
Číslo: IL 62M-E4/
|
|
|
- IL-62 M
- MANUÁL PRO ÚDRŽBU
- 2.3. Technická ošetřeni c
- Provádí se na mateřském letišti
- a/ ne méně než jedenkrát za 15 dní
- b/ v připadá. Se letová doba od předcházejícího techn. ošetření C nebo od pravidelná prohlídky dosáhne max, 110 hod. Ošetření se provádí podle provozní lhaty, která je dosažena nejdříve.
- Platnost techn. ošetření C je 24 hod. Nedojde-li k odletu do této doby, provede se ošetření B.
Provádějí se podle naletěných hodin draku nebo podle kalendářních lhát dle toho, co se vyčerpá dříve.
3.1. Prohlídka P-l
- Provádí se po nalétání 300 ± 30 hodin nebo po 4 měsících +- 15 dnech
- Provádí se po nalétání 900 ± 30 hodin nebo po 12 měsících ± 1 měsíc
- Provádí se po nalétání 1800±30 hodin nebo po 24 měsících +- 1 měsíc
- Provádí se po nalátání 3600 ± 30 hodin nebo po 48 měsících ± 1 měsíc.
- UPOZORNĚNÍ! PŘI PRŮMĚRNÉ DOBĚ LÉTU NA JEDNO PRISTÁNÍ MENŠÍ NEŽ 2 HODINY SE PROHLÍDKY P-l, P-2, P-3 A P-4 NA PODVOZKU, VZTLAKOVÝCH KLAPKÁCH A SPOILERECH PROVÁDĚJÍ V ZÁVISLOSTI NA POCTU PŘISTÁNÍ V NÁSLEDUJÍCÍCH INTERVALECH:
- a/ PROHLÍDKA P-l PO 100 ± 10 PRIST. b/ PROHLÍDKA P-2 PO 300 ± 10 PŘIST. c/ PROHLÍDKA P-3 PO 9O0 ± 1O PŘIST. d/ PROHLÍDKA P-4 PO 1800 ± 1O PŘIST.
SystÉm a intervaly provádění oprav letadel IL-62M budou stanoveny a dLe tohoto manuálu zařazeny dodatečně.
Změna /5/ 23. 10. 1981
Strana: 2
Číslo; II 62M-B4/17
|
|
|
- TECHNICKÁ OBSLUHA A OŠETŘENÍ
0. Všeobecná část
- 0.1. Tento manuál předpokládá provádění následujících druhů technické obsluhy a ošetření na letadle :
- -technickou obsluhu "Přijmutí letadla z letu"
- - technickou obsluhu "Práce pro zajištěni stání*
- -technickou obsluhu "Práce pro zajištěni vzletu"
- -technické ošetření "AI"
- -technické ošetření "A2"
- ¨-technické ošetření "B"
- 0.2. Všechny druhy "Technické obsluhy" jsou 'společné pro drak, pohonnou jednotku a výstroj. Technické ošetření je rozepsáno zvlášť pro jednotlivé stavební části, systémy a výstroj letadla.
- 0.3. Při provádění všech stupňů "Technického Ošetření" je nutno se seznámit se zápisem v knize.
- "Hlášení závad letadla", odstranit všechny hlášené i zjištěné závady a způsob odstranění závad zapsat. Let se závadou je možno uskutečnit pouze v -souladu s částí tohoto manuálu
- "Seznam závad se kterými je povolen vzlet".
- 0.4. Při provádění technického ošetřeni na libovolném systému letadla je nutno věnovat pozornost možnosti zjištění následujících typických závad:
- - poškození upevnění, zajištění ukostření
- - rysky, promáčknutí, trhliny, deformace
- - nepřípustné vůle
- - korose
- - uvolněné šroubové a nýtové spoje
- - nepřípustné-opotřebeni
- - poškozený ochranný nátěr
- - netěsnost systémů a unik kapalin a plynů
- - poškozená tepelná a. zvuková isolace
- O.5. Úklid v kabinách, služebních a nákladových prostorech letadla a též mytí částí letadla /povrchu letadla/ motorových gondol podvozků/ nutno provádět dle stavu a dle podmínek provozu tak, aby interiér a exteriér letadla byly s hlediska čistoty neustále ve vyhovujícím stavu.
- UPOZORNĚNÍ: PROVEDENÍ TECHNICKÉHO OSETREHÍ A ZAJIŠŤUJE ZPŮSOBILOST LETADLA K LETU PO DOBU 12 HODIN. PROVEDENÍ TECHNICKÉHO OŠETŘENÍ B NEBO C ZAJIŠŤUJE ZPOSOBILOST LETADLA K LETU PO DOBU 24 HODIN.
- 1.1 Přijmutí letadla z letu
- 1.1.01 Přijměte letadlo na stojánku, pod kola předního podvozku vložte z obou stran špalky a dejte posádce znamení k zabrždění letadla parkovacími brzdami.
- 1.1.02 Přesvědčte se že uzemňovací lanka na vozících hlavních podvozků se dotýkají povrchu stojánky.
- Strana:1
- Zmčna /5/ 23. 10. 1981 Číslo: IL 62M-
|
|
|
- MANUÁL PRO ÚDRŽBU
- TECHNICKÁ OBSLUHA A OŠEŘENÍ
- 1.1.03 V případě potřeby připojte k letadlu zdroj elektrické energie.
- 1.1.04 Seznamte se se zápisen v knize "Hlášení závad" a zajistěte odstranění závad.
- 1.1.5 Přesvědčte se, že ukazatel tvrdého přistání je ve výchozí poloze a je zaplombován.
- 1.1.6 Prohlídkou letadla se země se přesvědčte, že během letu a pojížděni nebylo
- letadlo poškozeno.
- 1.1.07 Při stáni letadla nad 2 hodiny nasaďte záslepky na vstupní hrdla motoru a na
- snímače celkového a statického tlaku. Při špatném počasí /silný vítr, sníh, kroupy, námraza, silný déšť/ nasaďte záslepky i při kratším stáni než 2 hodiny.
- 1.1.08 Podle potřeby vypusťte obsah odpadních nádrží toalet a nádrže propláchněte. Při
- záporných teplotách vnějšího vzduchu vypusťte vodu z vodovodního'systému, toaletního systému a vyvažovači nádrže.
Po návratu letadla z oblastí Asie, Afriky, Severní a Jižní Ameriky vypusťte zbytek vody z vodovodního systému a proveďte desinfekci vodních nádrží, při provozování letadla mimo uvedené oblasti provádějte vypouštěni vody z vodovodního systému alespoň jednou denně vždy na konci letového dne.
1.2. Práce pro zajištění stání letadla
- 1.2.1 Nasaďte všechny záslepky a krytky na letadlo, motory a zasuňte koliky do zámků vysunuté polohy podvozku.
- 1.2.2 V pilotní kabině se přesvědčte, že všechny kohouty, páky, tlačítka a přepínače
- 1.2.3 Vytáhněte zátky z drenážních otvoru oken pilotní kabiny a prahu vstupních dveří,
- 1.2.4 Zavřete okna pilotní kabiny a všechny dveře a, otvory.
- 1.2.5 Vypněte el. spotřebiče a odpojte pozemní, zdroj el. Energie. >
- 1.2.6 Při teplotě vzduchu -25° C a nižší a plánovaném stání letadla delším než 12 hodin,
- ' vyjměte z letadla elektrické akumulátory 20ÍIKBN-25. a uložte je v teplám prostředí.
- i -
- liž,7 I Pokud nebyly práce dle bodu Z.1.8. provedeny, při j. přijputí letadla z letu, vypusťte obsah odpadních nádrží toalet a vodu z vodovodního systému a vyvažovači nádrže.
- 1.3. Práce pro zajištěni vzletu
- 1.3.01 Připojte k letadlu /pokud byl odpojen/ pozemní zdroj elektrické energie.
- Před připojením, .zdroje se přesvědčte o čistotě a neporušenosti zásuvek a zástrček na pozemním zdroji a na letadle.
- 1.3.02 Na mateřském letišti pře4 pálkovým leten a na každém cílovém letišti dálkových
- tratí proveďte minimálně1 70 min. před plánovaným startem zapnutí soupravy Z-ll dp. dvojitého, vystavení a zadejte souřadnice místa stojánky letadla.
- 1.3.03 Při' teplotě vzduchu v kabinách letadla nad +25° C proveďte ochlazení a při teplo-
- tě pod +10° C ohřátí vzduchu v kabinách letadla.
- 1.3.04 Proveďte kontrolu.vnějšího stavu a úplnosti nouzové výstroje letadla.
- 1.3.05 Prověřte, zda ve vodní vyvažovači nádrži není voda na požadavek posádky naplňte
nebo vypusťte vodní vyvažovači nádrž. '
Strana: 2
Čislo: IL 62M-E4/17
|
|
|
- MANUÁL PRO ÚDRŽBU
- technická obsluha a OŠETŘENÍ
- 1.3.6 Naplňte vodovodní systém vodou a toaletní systém chemickou kapalinou.
- 1.3.7 Prověřte správnou činnost toaletního a vodovodního systému a těsnost vypouštěcích kohoutů.
- 1.3.8 Přesvědčte se, že na povrchu letadla není námraza nebo sníh.
- 1.3.9 Nasuňte zátky do drenážních otvoru oken pilotní kabiny a prahů vstupních dveří.
- 1.3.10 Zkontrolujte zapojení řízení přední nohy podvozku.
- 1.3.11 Přesvědčte se, že kola ocasní opery nejsou vychýlená víc než na +- 30° a že jsou natočena k zadní části letadla.
- 1.3.12 V případě, že jsou zašpalkovaná kola hlavního podvozku, pak před plněním paliva a nakládáním letadla odstraňte špalky od kol hlavních noh a podložte jimi kola předního podvozku.
- 1.3.13 Sejměte všechny záslepky z letadla a motorů. Byly-li použity, vyjměte zajišťovací kolíky se zámků vysunuté polohy podvozku a předejte je posádce.
- 1.3.14 Zkontrolujte montáž nákladových sítí, zavřete dveře nákladových prostorů a přesvědčte se o spolehlivosti jejich zámků.
- 1.3.15 Při teplotě vnějšího vzduchu vzduchu nižší než 0° c a předchozím stání letadla delším než 5 hodin rukou protočte nízkotlaký rotor každého motoru.
- 1.3.16 Prohlídkou letadla se země se přesvědčte, že během stání, plnění a nakládání nebylo letadlo poškozeno.
- 1.3.17 Zajistěte, aby byly volné nebezpečné prostory před a za letadlem.
- Spolupracujte s posádkou při spouštění motorů. Na pokyn velitele letadla odpojte -od letadla pozemní zdroj el, energie a odstraňte od kol předního podvozku špalky.
- Strana:
Číslo: IL 62M-K4/17
|
|
|
|
1. PŘIJMUTÍ LETADLA Z LETU
1.1 Přijměte letadlo na stojánku, pod kola předního podvozku vložte s obou stran špalky a dejte posádce znamení k zabrzdění letadla parkovacími brzdami.
- 1.2 Přesvědčte se, že uzemňovací lanka na vozících hlavních podvozků se dotýkají povrchu stojánky.
- 1.3 V případě potřeby připojte k letadlu zdroj elektrické energie.
1.4 Seznamte se se zápisem v knize "Hlášení závad letadla" a zajistěte odstranění závad. 1.5 Přesvědčte se, že ukazatel tvrdého přistání Je ve výchozí poloze a Je zaplombována.
- 1.6 Prohlídkou letadla ne zemi se přesvědčte, že během letu a pojíždění nebylo letadlo poškozeno.
- 1.7 Při stání letadla nad 2 hodiny nasaďte záslepky na vstupní hrdla motorů a na snímače celkového a statického tlaku. Při špatném počasí C(silný vítr, sníh, kroupy, námraza, silný déšť) nasaďte záslepky i při kratším stání než 2 hodiny.
- 1.8 Podle potřeby vypusťte obsah odpadních nádrži toalet a nádrže propláchnete. Při záporných teplotách vnějšího vzduchu vypusťte vodu z vodovodního systému, toaletního systému a vy-važovací nádrže.
- Vypuštění vody a odpadu proveďte co nejdříve dokud nedojde k ochlazení trupu letadla a průplach proveďte teplou vodou /max. 60°C/.
- 1.9 Po návratu letadla z oblastí Asie, Afriky, Severní a Jižní Ameriky vypusťte zbytek vody z vodovodního systému a proveďte dezinfekci vodních nádrží. Při provozování letadla mimo uvedeni oblasti provádějte vypouštění vody z vodovodního systému alespoň jednou denně vždy na konci letového dne,
- POZNÁMKA: Přijmutí letadla z letu se provádí podle technologického postupu
- č. 60-00-7-P-0002
- 2. ZAJIŠTĚNÍ PROVOZNÍHO STÁNÍ
2.1 Nasaďte všechny záslepky a krytky na letadlo a motory a zasuňte kolíky do zámků vysunuti
- 2.2 V pilotní kabině zkontrolujte polohu všech ovladačů,
2.3 Vytáhněte zátky z drenážních otvorů oken pilotní kabiny a prahů vstupních dveří.
2.4 Zavřete okna pilotní kabiny a všechny dveře a otvory.
2.5 Vypněte elektrické spotřebiče a odpojte pozemní zdroj elektrická energie.
- 2.6 Při plánovaném stání letadla delším než 4 hodiny a při teplotě okolního vzduchu -25° c a nižší, vyjměte a letadla akumulátory 20NKBN25(U3) a uložte Je v teplém prostředí.
- 2.7 Pokud nebyly práce dle bodu 1.6 provedeny při přijmutí letadla z letu, vypusťte obsah odpadních nádrži toalet a vodu z vodovodního systému a vyvažovači nádrže.
- POZNÁMKA: Práce pro zajištění provozního stání se provádí podle technologického postupu
- č. 60-00-7-P-0003
- UPOZORNĚNÍ: PŘI MÍNUSOVÝCH TEPLOTÁCH VENKOVNÍHO VZDUCHU VYPUŠTĚNÍ VODY A ODPADU A PRŮPLACH NÁDRŽÍ PROVEĎTE C0 NEJDŘÍVE, ABY NEDOŠLO K JEJÍMU ZAMRZNUTÍ .
- Změna /7/ 15. 7. 1987
|
|
|
|
PŘÍRUČKA PRO ÚDRŽBU IL-62
- 3. ZAJIŠTĚNÍ VZLETU
- 3.1 Připojte k letadlu /pokud byl odpojen/ pozemní zdroj elektrická energie. Před připojením zdroje se přesvědčte o čistotě a neporušenosti zásuvek a zástrček na potemním zdroji a na letadle.
- 3.8 Na mateřském letišti pře dálkovým letem a na každém sílovém letišti dálkových tratí proveďte minimálně 70 min. před plánovaným startem zapnutí soupravy I-11 do dvojitého vystaveni a zadejte souřadnice místa stojánky letadla.
- 3*3 Při teplotě vzduchu v kabinách letadla nad +25°C proveďte ochlazeni a při teplotě pod +10°C ohřátí vzduchu v kabinách letadla,
- 3.4 Proveďte kontrolu vnějšího stavu a úplnosti nouzové výstroje letadla
- 3.5 Prověřte, zda ve vodní vyvažovačí nádrži není voda. Na požadavek posádky naplňte nebo vypusťte vodní vyvažovači nádrž.
- UPOZORNĚNÍ: NAPLNĚNÍ VODNÍ VYVAŽOVACÍ NÁDRŽE V ZIMNÍM OBDOBÍ PROVEĎTE JEN TEPLOU VODOU /MAX..45°C/ AŽÝ PO VYHŘÁTÍ LETOUNU HA PLUSOVÉ TEPLOTY KRÁTCE PŘED ODLETEM.
- 3.6 Naplňte vodovodní systém vodou a toaletní systém chemickou kapalinou.
- UPOZORNĚNÍ: PŘI ZÁPORNÝCH TEPLOTÁCH OKOLNÍHO VZDUCHU PROVEĎTE OPATŘENÍ K VYLOUČENÍ MOŽNOSTI ZAMRZNUTÍ VODY A CHEMICKÉ KAPALINY A TO I V PŘÍPADĚ ZPOŽDĚNÉHO ODLETU. VODU VOD. SYSTÉMU PLŇTE TEPLOU VODOU /MAX. 60°C/ DO VYHŘÁTÉHO LETADLA. CHEMICKOU KAPALINU PLŇTE ROVNĚŽ DO VYHŘÁTÉHO LETADLA.
- 3.7 Prověřte správnou činnost toaletního a vodovodního systému a těsnost vypouštěcích kohoutů-
- 3.8 Přesvědčte se, Łe na povrchu letadla není námraza nebo sníh.
- 3.9 Nasuňte zátky do drenážních otvorů oken pilotní kabiny a prahů vstupních dveří.
3.10 Zkontrolujte zapojení řízeni přední nohy podvozku.
- 3.11 Přesvědčte se, že kola ocasní opery nejsou vychýlená víc než na ±30° a že jsou natočena k zadní části letadla.
- 3.12 V případě, že jsou zašpalkována kola hlavního podvozku, před plněním paliva a nakládáním letadla odstraňte špalky od kol hlavního podvozku a podložte jimi kola předního podvozku.
- 3.13 Sejměte všechny záslepky a letadla a motoru. Byly-li použity, vyjměte zajišťovací kolíky ze zámků vysunuté polohy podvozku a předejte je posádce.
- 3.14 Zkontrolujte montáž nákladových síti, zavřete dveře nákladových prostorů a přesvědčte se o spolehlivosti jejich zámků.
- 3.15 Při teplotě vnějšího vzduchu nižší než 0°C a předchozím stání letadla delším než 5 h rukou protočte nízkotlaký rotor každého motoru.
- 3.16 Prohlídkou letadla ze země se přesvědčte, že běhám stáni, plněni a nakládání nebylo letadlo poškozeno.
- 3.17 Proveďte odkaleni palivových nádrži.
- 3.16 Zajistěte, aby byly volné nebezpečná prostory před a za letadlem. Spolupracujte s posádkou při spouštění motorů. Na pokyn velitele letadla odpojte od letadla pozemní zdroj elektrická energie a odstraňte od kol předního podvozku špalky.
- POZNÁMKA: Práce pro zajištění vzletu se provádí podle technologického postupu
- č. 60-00-7-P-0004.
- Změna /7/ 15. 7. 1987 TECHNICKÁ OBSLUHA LETADEL
|
|
[Manual pro údržbu] |
|