index
BuiltWithNOF
Logo_final

CSA- (CESKOSLOVENSKE AEROLINIE) / CZECH AIRLINES 

CCCP-86665 IL-62 c/n 50105 pronajato od  AEROFLOTu 04.68 až07.69     neměla nápis ČSA, barvy Aeroflotu

CCCP-86666 IL-62 c/n 60201 pronajato od  AEROFLOTu 05.68 až 06.69

CCCP-86671 IL-62 c/n 70301 pronajato od  AEROFLOTu 06.69 až 10.69    neměla nápis ČSA, barvy Aeroflotu

CCCP-86672 IL-62 c/n 70302 pronajato od  AEROFLOTu 07.69 až 10.69

CCCP-86675 IL-62 c/n 80305 pronajato od  AEROFLOT   08.69                    neměla nápis ČSA, barvy Aeroflotu

CCCP-86678 IL-62 c/n 80403 pronajato od   AEROFLOT 07.69  vráceno?  neměla nápis ČSA, barvy Aeroflotu

OK-YBA IL-62 c/n 90602 ..Praha" dodáno  29.10.69 vyřazeno  04.09.87  převezeno na Rozkos 05.09.88  sešrotováno 22.08.94 

OK-YBB IL-62 c/n 90603 ..Bratislava" dodáno 28.11.69 vyřazeno  05.09.83 likvidace zkouškou Semtexu v PRG, viz.šrotování

OK-ZBC IL-62 c/n 00701 ..Ostrava" dodáno 12.04.70 vyřazeno 28.09.84 sešrotováno v  PRG 09.90

OK-ABD IL-62 c/n 10902 ..Kosice" dodáno  12.03.71   vyřazeno  30.08.86 přemístěno do Lípy jako restaurace  , sešrotováno 1991

OK-DBE IL-62 c/n 31501 ..Brno" dodáno  23.08.73 vyřezeno  12.88 sešrotováno 1992 v Praze za pomocí velkorypadla (oprava RWY 24?)

OK-DBF IL-62 c/n 31505 dodáno 17.09.73 zničeno katastrofou  w/o DAM 20.08.75

OK-EBG IL-62 c/n 41602 ..Banska Bystrica" dodáno  07.03.74 vyřazeno a přelet do  Laurinburg/Maxton 25.11.91 to Maxton  (viz.šrotování) 

OK-FBF IL-62 c/n 41805 původně CSG OK-BYV 05.08.81 pak  ESPE AIR 03.93až l 09.93 pak  GEORGIA AIR 28.11.93 nyní Hatě, restaurace

OK-GBH IL-62 c/n 62404 ..Usti Nad Labem" dodáno 23.12.76 pak ESPE AIR 03.93 až 09.93 pak GEORGIA AIR 04.94 nyní rest.Rakousko

OK-JBI IL-62M c/n 2932748 ..Plzen" dodáno  31.05.79 vyřazeno 10.94 PRG  pak  AIR GEORGIA 08.96 a další, prodáno do Ruska 1997

OK-JBJ IL-62M c/n 4933456 ..Hradec Kralove" dodáno 10.10.79 1st MALEV HA-LIA 07 - 09.91   vyřazeno 10.94 PRG  prodáno PM Leasing /     BEMOAIR PRAHA 05.96  až 19.11.1996, prodáno Egretta  19.11.1996-19.05.1998, dne 19.05.1998 přelétlo do SHJ a prodáno Yana airlines

OK-KBK IL-62M c/n 1035435 ..Ceske Budejovice" dodáno 30.04.80 vyřazeno 10.94 a  sešrotováno  v PRG 1995-96 

OK-OBL IL-62M c/n 4445032 ..Ostrava" dodáno  23.11.84 pronajato  AIR MORAVIA 12.91 - 06.92 vyřezeno  od ČSA  10.94 PRG (last CSA IL-62M, poslední let  BRU-PRG 29.10.94 odstaveno, prodáno  PM Leasing / BEMOAIR 03.96-22.05.1997 prodáno  Egretta do  19.05.1998 prodáno  a dne 30.06.1998 přelet do SHJ pro Yana Airlines 

OK-PBM IL-62M c/n 1545951 ..Bratislava" dodáno 23.03.85 vyřezeno 10.94 PRG prodáno  AIR PRAGUE 12.94 nepřevzato a opět prodáno do Ruska , přelet PRG-SVO 12.02.96 , tam Rusavia, VIM a Alpha Airlines

OK-KBN IL-62M c/n 4037425 převedeno od  LOFMV  kde bylo OK-BYW 01.12.86 vyřazeno 10.94 PRG sešrotováno 01. - 02.97 (viz.šrotování)

OKRA-86666

CCCP-86666 byla jednou z prvních seriových IL-62, za zmínku stojí alcladový spodní potah trupu, stejnosměrná elektroinstalace, vstupní dveře z IL-18 a v neposlední řadě jiná konstrukce drenážních nádrží na koncích křídel. Jednalo se o první letadlo druhé  serie ( serie byla vždy pět kusů).Na snímku je v Phom Pehnu, Kambodži, letoun je v částečněém zbarvení , tehdy sovětského Aeroflotu.

OK-RA86672

CCCP-86672  druhá pronajatá IL-62, která nosila naší vlajku byla tato, druhý letoun třetí serie, který byl již vybaven alternátory a střídavou sítí, pro velikou zmetkovitost bylo upuštěno i od alcladových potahových plechů trupu. Letoun je zachycen , tehdy ve zcela novém, hangáru “F”.

OK-YBBaa
OK-DBE

OK-YBB a OK- ZBC představily  roku  1969 nové barevné schéma, velmi populární OK-JET a zárověň se spustila velká reklamní kampň.

OK-FBF

OK-FBF ve zbarvení  OK-ČSA vyjadřuje změnu za poněkud, v té době již anachronické OK-JET,tímto i začíná doba hledání nové formy zbarvení ČSA OK-ČSA bylo možno vidět narůzných typech  letadlech přibližně v letech  1988-1994.

OK-KBN

OK-KBN je kombinací pruhu po bývalém provozovateli letadla(LOFMV)  a klasickým schematem ČSA na ocase.Letoun bylo možno takto vidět v letech 1987 a 1988 až do celkové obnovy nátěru (OK-ČSA)se kterým dolétal do vyřazení.

OK-OBLw

Pouze jeden IL-62M nosil toto bílé zbarvení a to krátce počínaje  rokem 1990, kdy tento nátěr vystřídal jeho staré zbarvení(OK-JET a OK-ČSA), již roku 1991 byl letoun pronajat Air Moravia a velký trupový nápis ČSA smazán, po navrácení letadla byly již pouze doplněny malé nápisy ČSA vedle vstupních dveří.  Zajímavostí je, že i jeden ATR-72 (OK-XFA) nosil toto zbarvení při záletech v Toulouse. Dodán však byl již  s trikolorou na směrovce.

OK-JBI

Hledání nového zbarvení pokračovalo , tuto verzi představuje fotografie OK-JBI  , používalo se v letech 1991-1993 , bylo ho možno vidět i na  TU-134a nebo Jak-40 , naopak Tu-154M se této kamufláži zcela vyhnul.

OK-JBJ

 Prakticky současnou podobu zbarvení představuje  OK-JBJ, mimo úzký proužek a nápis Československé aerolinie mimo barevné pole, se neliší od současnosti. Několik letounů se objevilo v této podobě počínaje rokem 1993.

[ČSA]